Friday, October 27, 2006

Det blev inte storm.

Jag vaknade i morse och var beredd på snö på marken och stormvindar, men det var mörkt och nästan vindstilla- ingen snö än. Det har inte ens varit frost! På eftermiddagen började det blåsa, men storm, nej inte här. Så jag har varit ute och letat reda på några äpplen till. Jag har ätit några, kokade lite mos igen och kokade de sista med aronia och träig rabarber till några flaskor lite väl lättsockrad saft. Och så plockade jag fler myntaskott. Nu får det vara nog, resten får vara kvar. Jag har annat att göra. Inte för att jag längtar efter snö, men en del år har det känts skönt att snön lagt sig över lönnlöv och ogräs.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej
Tack for kommentarenen pa min sida. Jag har last hela Ylvas blogg och tycker den ar sa bra skriven. Ar Ylva ocksa tvasprakig? Eftersoim det star pa engelska pa profilen men svenska pa bloggen? Tycker det ar ett intressant amne. Min pojkvan, alltsa Vincents pappa ar Osterrikare, jag svenska, och vi traffades i USA. Sa vi ar en tre-sprakig familj. Jag har hort att det finns manga flersprakiga DS familjer, men de flesta sager till oss att sluta med engelskan (vi pratar alltid eng med varandra), eftersom 3 sprak skulle va for mycket. Samtidigt som jag vill att Vincent ska fa samma uppfostran som vi kommer ge eventuella framtida syskon till honom... Sa snalla beratta hur du har gjort. Om du vill kan du skicka ett email till mej pa cmolin77@hotmail.com
Hoppas det inte har snoat allt for mycket, men det verkar som det har det nu...

9:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej!
Du ar inte sa flitig att blogga. Hade hoppats att lasa nyheter om snaovader och sno som smalt. men inte ett ord om hur tradgarden ser ut idag.
gar ar det snart slut pa sasongen for vissa blommot, medan t.ex. dahlior just har borjat sla ut. Stora blommande buskage av mycket som ar krukvaxter hemma. Aloe vera vaxer vild och har just borjat blomma den ocksa.
Jag simmar varje dag i poolen och red igar i "djungeln". Mer nyheter i mogon.
Santa Brigida

1:44 PM  

Post a Comment

<< Home