Wednesday, July 12, 2006

Röda rosor och körsbär.


Vi har varit i skärgården och semestrat. Hemma har gräset växt. Nästan vartenda körsbär i det största trädet är borta, och jag kan föreställa mig glädjen i den skräniga sparvflocken. De bären är rätt små och sura, när man får tag på några, och fåglarna föredrar dem framför de större sötare, men nu håller de på med dem också. Jag har plockat en liter från det mindre trädet. De skulle egentligen bli godare om de satt kvar några dagar, men det finns ingen chans, om man inte snabbade sig med ett nät. Jag har plockat en liter krusbär också. Nu är de större, men fortfarande gröna.
Jag har tagit bort det mest anskrämliga meterhöga ogräset. Vita riddarsporrar har slagit ut, samt brandliljor.
Medan vi var borta har röda rosor slagit ut- på bilden syns överst en gåbortros jag fått av någon för några år sedan. Rosen med blad är Europeana. Jag fick den när jag fyllde 40 av några arbetskamrater. Med på bilden är lavendel och citronmeliss.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home