Sunday, June 25, 2006

En ros till.

Jag klippte gräsmattan, och plötsligt såg jag rosa fläckar nära häcken på framsidan. Jag måste erkänna, att jag inte vet vilken sort det är, och jag minns inte varifrån jag fått den. Det är en låg buskros, och jag har ett minne av att jag planterat fler blommor i det trädgårdshörnet häromåret, men jag kan lika gärna fått den i present (Ursäkta, och tack, i så fall!) som att jag planterat om den någonstans ifrån. Jag bröt av en kvist och tog in. Min syster broderade duken en gång i världen.
Det här är femte sortens ros jag bloggar.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Din syster önskar att hon hade broderat den vackra duken och den underbara rosen. Alltså två av skapelsens mysterier.
Den som har en trädgård tar det med fattning, när Sverige blir utslaget ur VM i åttondelsfinal mot Tyskland

2:16 PM  

Post a Comment

<< Home