Thursday, June 29, 2006

Slutet av juni.









Mönjeliljan har jag ärvt av min mamma. Nu står den på altanen. Den står inne på vintern. Inomhus blommar små ärvda kaktusar, cyklamen, saint paulior, en vit orkidé, mose stentavlor bl.a. Min mormor sa när jag var liten att kaktusarna var 100 år.
Jag drar upp kirskålblommor. Nu är det rätt vildvuxet. Krolliljorna har knoppar. De finns varstans i trädgården, dessa på bild växer vid krusbärsbuskarna och vad som syns mest är gullsolrosor som ränner i höjden. De kommer att blomma mot slutet av sommaren.
Allt är inte gammaldags. Jag sätter några blomlökar varje höst, och den blå stjärnformade ovan
måste varit med i höstas. Något annat år planterades de låga gula blommorna. De gula penséerna sådde jag för tre år sedan.
Jag har ätit mängder av rabarberkräm. Rabarbern växte rätt klent tills vi behärskade oss ett år och lärt den vila. Sedan har det kommit så där mycket att
vi kunnat både äta och ge bort.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home