Sunday, June 04, 2006

Pingstdagen.

Grannen Håkan sågade ned ett stort antal grenar från sin lönn. Han har sedan sågat dem i mindre bitar. En del kan jag elda, och de tunnare grenarna med löv skall han köra till Återvinningen. Vi är överens om att egentligen skulle vi flisa de smalare grenarna och kompostera dem, men vi hinner inte. Lönnen är jättelik och ger en underbar skugga åt nästan hela min trädgård då det är varmt. Den skuggar oss annars också, men nu är det en stor bit himmel mellan lönnen och mitt victoriaplommonträd, så att plommonträdet slipper att luta sig åt andra hållet. Det blev väldigt vackert. Lönnen är obeskrivligt vacker, med skir grönska den här tiden, kraftiga grenar och naturligtvis hur mycket vackra lönnblad som helst på hösten, i drivor på min gräsmatta och i mina rabatter. Lönnblommorna har nyligen snöat ner överallt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

4:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

12:30 PM  

Post a Comment

<< Home